راهنمای بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۱

content marketing1

بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۱

شما با استفاده از بازاریابی محتوا می توانید برای جذب مشتری و حتی تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت خود یا حفظ مشتریان خود فعالیت داشته باشید.

بازاریابی محتوا بسیار می تواند ساده باشد و اما نیاز به کسب اطلاعاتی که شما مستلزم یادگیری هستید.

اگر شما به فکر بازاریابی محتوا نباشید بی شک نسبت به دیگر رقبای خود بسیار ضعیف هستید و بازار را از دست خواهید داد.

من سعی دارم در این راهنمای جامع به سادگی به شما توضیح بدهم که بازاریابی محتوا چیست، چه مزایایی برای شما دارد و چگونه باید شروع کنید.

در این مقاله سعی دارم تا با نظرهای کارشناسان بازارهای مالی نیز یک جمع بندی مفیدی داشته باشم تا شما بهتر متوجه اهمیت بازاریابی محتوا شوید.

  • بازاریابی محتوا چیست؟
  • چرا بازاریابی محتوا مهم است؟
  • سه دلیل رایج برای بازاریابی محتوا
  • بیش از ۳۰ نوع بازاریابی محتوا
  • ۵ مثال موثر بازاریابی محتوا
  • ۱۵ نکته تخصصی بازاریابی محتوا که می توانید در سال جاری استفاده کنید

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا فرآیند ایجاد و توزیع محتوا برای جذب و حفظ مشتریان است، بنابراین شما می‌توانید با این روش درآمد خود را از طریق وب سایت کسب و کارتان افزایش داده و در نهایت کسب‌وکار خود را رشد دهید.

من در بخش مقاله های وب سایت خود مطالبی را منتشر خواهم کرد که به شما در تمام بخش های سئو بتوانم برای رشد وب سایت شما و افزایش بازدهی بهمراه هدفمند بودن کمک شایانی داشته باشم.

اگر شما نیاز به خدمات سئو داشته باشید تا سایتی بهینه و حتی وبلاگی فعال داشته باشید می توانم به رایگان به شما مشاوره سئو ارائه بدهم.

شما در بازاریابی محتوای می توانید محصولات خود را بسیار مفید و جامع به کاربران خود معرفی کنید و سوال های آنها را به جواب برسانید تا بتوانید با تبدیل بازدید کننده به مشتری فروش خوبی داشته باشید.

برندهای بزرگ دنیا یکی از اصول موفقیتشان بازاریابی محتوا می باشد که می توانند خدمات و محصولات خود را براحتی به فروش برسانند.

چرا بازاریابی محتوا مهم است؟

می توانم ۵ دلیل قانع کننده برای شما ذکر کنم تا به اهمیت بازاریابی محتوا پی ببرید :

  • ایجاد آگاهی و جذب مشتریان احتمالی
  • درگیر کردن مخاطبی و افزایش اعتبارتان
  • تبدیل بازدید کننده به مشتری
  • حفظ مشتری و ایجاد وفاداری
  • بازاریابی محتوا, بازده‌هی ها را افزایش می دهد ( از دید بلند مدت نیز کم هزینه می باشد )

بازاریابی محتوا نیاز به یک استراتژی محتوا دارد که توسط متخصص سئو با برنامه ریزی و با ترند روز پیش بروید.

من هر یک از اینها را با مثالی از این که چطور بازاریابی محتوا اهمیت دارد ذکر خواهم کرد.

بازاریابی محتوا به شما در ایجاد آگاهی و جذب مشتریان احتمالی کمک می‌کند

وقتی مردم مشکلی دارند که می خواهند حل کنند یا نیازی دارند که می خواهند برآورده کنند، اگر از وجود شما مطلع نباشند، برند و محصولات شما را در نظر نمی گیرند.

بازاریابی محتوا راهی است برای اطمینان از اینکه آنها شما را بتوانند پیدا کنند و از خدمات و محصولات شما مطلع شوند.

به عنوان مثال من در مبحث خدمات سئو، مشاوره سئو با تیم تولید محتوا و حتی برای افراد یا شرکت هایی که نیازی به طراحی سایت دارند صفحات مرتبطی ایجاد نکنم و تنها مطالبی را منتشر کنم که در مورد سئو یا موارد مرتبط باشد افرادی که نیاز به خدمات سئو وب سایت دارند نمی توانند متوجه خدمات من شوند و به سایت های دیگری که صفحات هدفمند دارند و اصول بازاریابی محتوا را رعایت کرده اند مراجعه کرده و مشتری آنها خواهند شد.

پس باید با دقت برای هر خدمات و یا محصول خود یک صفحه مرتبط با اصول بازاریابی محتوا در نظر بگیرید تا بتوانید در دید بازدیدکنندگان قرار گیرید و بازدید کننده را به مشتری تبدیل کنید.

بازاریابی محتوا بر روی برندینگ، افزایش ترافیک سایت و افزایش درآمد شما تاثیر بسزایی دارد.

بازاریابی محتوا به شما کمک می‌کند تا مخاطبین خود را درگیر کرده و اعتبار خود را افزایش دهید

اینکه افرادی از وجود شما آگاه است به این معنا نیست که برند شما یا محصول شما را انتخاب کنند.

اما دیده شدن با محتوای جذاب و قابل اعتماد برای بار های متوالی که به دنبال ایده یا راه حل هستند، شانس موفقیت شما را افزایش می دهد.

تصور کنید شخصی تمایل دارد سئو را درست یاد بگیرد یا برای وب سایت خود سئو را اصولی پیش بگیرد و برای یادگیری نسبت به سوالات خود در گوگل به دنبال یک مشاور سئو می گردد و یا مطالبی کاربردی که خدمات من نیز در آن محتوا قرار داشته باشد.

زمانی که در نتایج زیادی دز دید افراد قرار بگیرم می تواند من را بیشتر به صاحبان وب سایت ها معرفی کند و بیشتر با خدمات من آشنا شوند و در انتها احساس کنند بهتر است برای دریافت خدماتی که ارائه می دهم با من تماس بگیرند و تمایل داشته باشند از من خدمات SEO دریافت کنند.

مطالب زیادی در مورد سوالهای مردم در گوگل قابل یافتن می باشد، اما آن مقاله ای که از نظر بازاریابی کیفیت مناسبی داشته باشد موفق خواهد بود.

زمانی که بتوانم در هر زمانی از محتوای تولید شده به دیگر صفحات سایت به بخش های مرتبط لینک دهم بازدیدکننده را درگیر خواهم کرد.

تاثیر بازاریابی محتوا در تبدیل بازدید کننده به مشتری

تاثیر بازاریابی محتوا در تبدیل بازدید کننده به مشتری

حتی زمانی که مشتریان احتمالی شما می‌دانند که شما فروشنده چه محصولی هستید و چه خدماتی را ارائه می‌دهید, ممکن است قبل از انتخاب شما کمی حساسیت در انتخاب شما به خرج بدهند.

اینجاست که بازاریابی محتوا می‌تواند به شما کمک کند تا به بازدیدکننده را تبدیل به مشتری کند.

به عنوان مثال یک سایت گردشگری ( آژانس هواپیمایی ) “تور استانبول” را در لیست خدمات خود دارد.

شما باید محتوایی را ایجاد کنید که بازدید کننده این حس را بدهید که اگر شما را انتخاب کند می تواند یک تور تفریحی عالی را تجربه کند و جاهای گردشگری استانبول را ببیند و سفری پر از خاطره داشته باشد و اینجاس که بازدید کننده می تواند تبدیل به مشتری شود.

سعی کنید در محتوایی که تولید می کنید تمام سوالات و نیازهای کاربران را در نظر بگیرید و جواب مناسبی برای آنها در نظر بگیرید و کاری کنید تا بهترین راه حل را شما بداند.

بازاریابی محتوا به شما کمک می‌کند تا وفاداری و حفظ مشتری را ایجاد کنید

هدف نهایی بازاریابی محتوا افزایش فروش و توسعه یک تجارت است ، بنابراین چیزی فراتر از پیروزی در فروش نیست.

همچنین به شما کمک می کند تا مشتریان فعلی خود را درگیر و آگاه نگه دارید، که به حفظ وفاداری به نام برند شما کمک می کند.

۳- سه دلیل مشترک برای بازاریابی محتوا و چگونگی پاسخ دادن

شاید شما در ابتدای کار این کلمه بازاریابی محتوا را شنیده باشید و تصور داشته باشید محتوایی که تولید می کنید همین معنی را دارد، اما بازاریابی محتوا نیاز به متخصص دارد که تجربه کار در این موارد را داشته باشد.

چند موضوع ذهن شما را درگیر خود می کند :

  • تبلیغات کلیکی یا تبلیغات گوگل برای جذب سریع مشتری
  • سئو زمانبر است
  • نرخ بازگشت سرمایه ROI

اینها بخشی از افکار اشتباهی است که می تواند جلوی عملکرد صحیح شما را گرفته و مسیر رشد شما دشوار شود.

تبلیغات کلیکی یا تبلیغات گوگل برای جذب سریع مشتری

تبلیغات کلیکی یا تبلیغات گوگل برای جذب سریع مشتری

تبلیغات گوگل یا تبلیغات کلیکی یکی از راه های پر هزینه ای می باشد که برای سایت شما ترافیک خواهد داشت و اگر شما صفحه های فرود درستی ایجاد نکرده باشید و محتوای هدفمند و کاربرپسندی نداشته باشید تنها مزیت این نوع تبلیغات برای وب سایت شما افزایش ترافیک سایت شما می باشد.

تبلیغات تنها یکی از راه های سریع به مشتری رسیدن می باشد که در انتهای گزینه ها قرار می گیرد و برای تبدیل سریع می باشد که آن نیز اگر به درستی برنامه نشده باشد و صفحات درستی قرار نگیرند بودجه خود را به هدر خواهید داد.

به مثال اگر شخصی به دنبال “شیوه سئو یک وب سایت” باشد او به دنبال یادگیری می باشد نه دریافت خدمات سئو یا شرکت در دوره سئو نمی باشد.

اما می توان یک صفحه فرود تخصصی ایجاد کرد و ورودی درستی را برای آن صفحه دریافت کرد و برای آن صفحه حتی تبلیغات گوگل نیز فعال کرد و در کنار تبلیغات گوگل بر روی بهینه سازی وب سایت نیز فعالیت داشت تا ورودی های طبیعی نیز کسب کنید.

بازاریابی محتوا به شما کمک می کند که شما مشتریان خود را بدرستی جذب کنید و با افزایش آگاهی کاربر باعث افزایش اعتبار خود در کنار حس اعتماد و رضایت از برند شما به تبدیل مشتری کمک کرده و مشتریان شما همیشه به دیگران نیز برند شما را پیشنهاد خواهند کرد.

قبل از اینکه بخواهید برای تبلیغات هزینه کنید باید بیار هوشمندانه و دقیق بازاریابی محتوا را پیاده سازی کنید تا به بهترین نتیجه در کوتاه مدت و بلند مدت برسید.

دیدن نتایج خیلی طول می‌کشد

اگر شما ” نتایج ” را فقط به عنوان فروش یا هدایت مشتری تعریف می‌کنید، پس بازاریابی محتوا در مقایسه با کانالهای فوری مانند تبلیغات پولی می تواند زمان بیشتری را برای دریافت و مشاهده نتایج به خود اختصاص دهد.

اما به این دلیل که زمانبر می باشد به این معنی نمی باشد که ارزش ندارد.

بعنوان مثال تبلیغات گوگل سریعتر از سئو شما را به نتیجه می رساند، اما مانند سئو سایت می تواند پایدار باشد و جایگاه ثابتی را کسب کند؟

نرخ بازگشت سرمایه ROI

نرخ بازگشت سرمایه ROI

این کلمه که بصورت مخفف ROI می باشد مخفف جمله Return on Investment به معنی نرخ بازگشت سرمایه می باشد.

یکی از مواردی که باید بر روی آن در بازاریابی محتوا دقت کنید که این بازاریابی چقدر موثر بوده را در تبلیغات خود اندازه گیری کنید.

در ROI بازاریابی محتوا روشی برای تعیین میزان درآمد شما از تلاش های بازاریابی محتوا است که به عنوان درصد اندازه گیری می شود.

برای درک ROI بازاریابی محتوا ، تمام هزینه های بازاریابی محتوا را از تولید تا توزیع جمع کنید.

سپس ، تمام پولی را که از طریق بازاریابی محتوا به دست آورده اید جمع کنید.

یکی را بر دیگری تقسیم کرده و در ۱۰۰ ضرب کنید و درصد خود را بدست می آورید.

این یک شیوه محاسبه برای کسب درآمد شما از بازاریابی محتوا می باشد.

به همین ترتیب ، برآورد ROI بازاریابی محتوا تحت رهبری SEO دشوار نیست.

شما می توانید پتانسیل ترافیک و ارزش نتایج برتر را بررسی کنید و محاسبه کنید که چقدر نوشتن، ارسال و تبلیغ یک مقاله در مقایسه با میزان ترافیک واجد شرایط در طول زمان برای شما هزینه دارد.

انواع بازاریابی محتوا

انواع بازاریابی محتوا

بخش عمده و اصلی بازاریابی محتوا می تواند شامل این موارد باشد :

  • پست های وبلاگ
  • پادکست ها
  • ویدیو
    اینفوگرافیک
  • ابزارهای رایگان
  • الگوها
  • کتابهای الکترونیکی
  • چک لیست ها
  • و غیره

شاید طمع اینکه هر کاری کنید تا افراد بیشتری را جذب سایت خود کنید شما را فرا بگیرد.

اما باید به این موضوع اشاره کنم که بدون استراتژی درست و هدفمند مسیر شما هیچ نتیجه ای نخواهد داشت و بهتر است روی ۲ یا نهایت ۳ گزینه بصورت متمرکز پیش بروید تا به نتیجه خوبی دست پیدا کنید.

وبلاگ ها قدیمی ترین نوع قالبی می باشد که افراد برای تولید محتوای خود روی آن قسمت از سایت فعالیت دارند و از نظر گوگل نیز وبلاگ بخش مهمی از یک وب سایت می باشد.

می دانید که مخاطبین، بازاریابان و حتی وبلاگ نویسان و تمام عموم مردم نیازهای خود را در گوگل جستجو می کنند و به همین دلیل باید این را در نظر بگیرید که محتوای همیشه سبز ایجاد کنید تا ترافیک هدفمندی را داشته باشید.

منظور از محتوای همیشه سبز این نمی باشد که از پلاگین yoast seo استفاده کنید و به دنبال سبز شدن چراغ های این پلاگین باشید.

گاهی اوقات توضیح محصول یا خدماتی بصورت ویدیو هم آسان می باشد هم می تواند موثرتر باشد.

در یک محتوای خوب بهتر است یک ویدئو اختصاصی داشته باشید و به مثال محصول خود را معرفی و از مزایای آن بگویید و در انتها کاری کنید تا کاربر راغب شود بعد از دریافت توضیحات مفید شما، مشتری محصول شما شود.

موضوعات مرتبط با تجارت خود را بیابید

به این فکر کنید که چه افرادی می توانند در گوگل تایپ کنند تا شما را بیابند: این کلمه کلیدی شما است.

به عنوان مثال ، اگر کسب و کار شما تجهیزات عکاسی می باشد، شروع فروش شما می تواند یک “پایه دوربین عکاسی ارزان” باشد.

این کلمه کلیدی را در Keyword Explorer Ahrefs وارد کنید و به گزارش پرسش ها نگاه کنید ، که ایده های محتوا را به صورت سوالات بیان می کند.

هر سوالی را که می توانید در یک پست وبلاگ پاسخ دهید ، یادداشت کنید.

ایجاد نوع مناسب محتوا

پس از انتخاب یک کلمه کلیدی ، مطمئن شوید محتوایی که ایجاد می کنید با انتظارات جستجوگران شما مطابقت داشته باشد.

این به عنوان هدف جستجو شناخته می شود و می توانید با مشاهده نتایج رتبه بندی خوبی را تجربه کنید.

در این پاراگراف متوجه خواهید شد که نتایج راهنمای گام به گام هستند که شامل زاویه خاص است که به ما می گوید اکثر جستجوگران به احتمال زیاد عکاسان آماتور هستند ، نه حرفه ای ، بنابراین محتوای شما باید زاویه ای مشابه داشته باشد.

شما باید محصولات خود را خیلی طبیعی جلوه دهید و در ابتدا توضیح کاملی ارائه دهید و بعد بگویید که فروشنده این محصول هستید و حتی می توانید از آن صفحه دیگر محصولات خود را نیز معرفی کنید که به عنوان یک پیشنهاد محسوب شود.

محتوای خود را تبلیغ کنید

وقتی محتوای شما ایجاد شد، می توانید آن را برای مخاطبان خود، مانند لیست ایمیل خود و یا افرادی که شما را در رسانه های اجتماعی دنبال می کنند ارسال کنید.

اینکار باعث می شود ارزش محتوای شما افزایش پیدا کند.

۵. پنج مثال بازاریابی محتوا که می توانید از آنها یاد بگیرید

وبلاگ نویسی یک راه عالی برای ایجاد محتواهایی است که مخاطبین مورد نظر شما را جذب می کند، اما سایر قالب ها می توانند به همان اندازه موفق باشند

همه اینها به مخاطبان شما و نحوه جستجو و مصرف اطلاعات بستگی دارد.

در اینجا پنج مثال موثر بازاریابی محتوا وجود دارد که مربوط به وبلاگ نویسی نیست:

  • تولید محتوای ویدئویی
  • فعالیت در فیس بوک
  • تولید پادکست
  • فعالیت در اتاق بازی مجازی و جدول های فعالیت
  • ساخت دوره های آموزشی

شما می توانید در هر کدام از شیوه های ذکر شده فعالیت داشته باشید و اطلاعات خود را گسترش دهید و علم خود را در مورد تولید محتوای مفید و بازاریابی محتوا افزایش دهید.

افزایش فعالیت شما برای کسب اطلاعات در هر شبکه ای می تواند شما را در این مسیر موفق سازد.

۶. ۱۵ نکته تخصصی در زمینه بازاریابی محتوا که می توانید امسال از آنها استفاده کنید

هیچ روش واحدی برای انجام بازاریابی محتوا وجود ندارد، بنابراین فکر کردم بهتر است که این راهنما را با بخشی از افرادی که روزانه نظریه بازاریابی محتوا را عملی می کنند ببندم.

طی سوالهایی که از متخصصان زیادی شده به این جوابها رسیده ام :

بر اساس تجربه شما ، توصیه می کنید که شرکت ها و بازاریابان برای ارائه بازاریابی محتوا برجسته در سال آینده چه کاری انجام دهند؟

شما متوجه خواهید شد که برخی از نکات به طور طبیعی با یکدیگر مغایرت دارند و این در مورد بازاریابی محتوا عالی است.

می توانید مسیرهای کاملاً متضاد را دنبال کنید و همچنان موفق باشید زیرا همه چیز در مورد آنچه برای مخاطبان شما مفید است موجود می باشد.

تحقیق کنید و با مشتریان خود صحبت کنید

قبل از کار بر روی هر محتوا ، با مشتریان/کاربران فعلی خود یا با مشتریان احتمالی صحبت کنید و نظر سنجی راه اندازی کنید.

شما در مورد مشخصات نمایه ایده آل مشتری (ICP) خود و اینکه مخاطب مورد نظر شما معتقد است محصول یا خدمات شما چه مشکلاتی را حل می کند به دانش اول شخص دست خواهید یافت.

برای هر فعالیت، خدمات یا محصولی سعی کنید از تمام افرادی که می توانید سوال بپرسید و نظر سنجی کنید تا بتوانید در یک محتوای عالی با شیوه بازاریابی محتوا موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *