۲۲ نکته هوشمندانه سئوی گوگل در سال ۲۰۲۲

seo2022

۲۲ نکته هوشمندانه سئوی گوگل در سال ۲۰۲۲

این مقاله برگردان شده ترجمه فارسی مقاله ای از وب سایت MOZ می باشد که سعی دارم ابتدا بدون تغییری برای شما منتشر کنم و در انتهای مقاله اگر نکته ای نیاز باشد خواهم گفت و هر قسمت از مقاله را که برای درک سخت باشد نیز توضیحی بدهم.

شروع ترجمه مقاله :

سلام بر شما طرفداران  سایت Moz.  به قسمت دیگری از برنامه جمعه تخته سفید خوش آمدید. این یک نسخه بسیار ویژه است، نسخه ای که نکات سالانه سئوی ما را در بر می گیرد. امسال ۲۲ نکته هوشمندانه سئو برای سال ۲۰۲۲ آماده کرده ایم. من قصد دارم در مورد برخی از موارد که سال گذشته در مورد صنعت سئو بسیار صحبت شده است به اضافه چند نکته باقی مانده از سال گذشته صحبت کنم که می خواستیم به آن ها توجه کنیم، زیرا آن ها واقعا مهم بودند.

از آنجا که ما ۲۲ مورد از آن ها را داریم و نمی‌خواهیم این ویدیو تا ابد طول بکشد، به سرعت این موارد را بررسی می‌کنیم، اما شما را به برخی از منابع در متن زیر لینک داده‌ ایم تا در صورت تمایل بتوانید کندوکاو بیشتری در رابطه با همه این موضوعات داشته باشید. خیلی خوب. بدون هیچ مقدمه ای، بیایید بحث را شروع کنیم.

نکات سئوی داخلی برای سال ۲۰۲۲

  1. آزمون A/B

من قصد دارم بحث را با برخی از موضوعات درون صفحه شروع کنم. نکته شماره یک، آزمون A/B یا  صرفا آزمون کردن است.

در چند سال گذشته ابزارهای آزمون بیشتری دیده‌ایم که بسیار عالی هستند، زیرا سئو به این معنا نیست که شما تصمیمی بگیرید و اجرا کنید و همه چیز تمام شود. سئو عبارت است از پیاده سازی، ارزیابی و سپس تصمیم گیری یا گاهی اصلاح دوره ها.

آیا این چیزی است که باید در مقابلش عقب نشینی کنیم؟ آیا C بهتر از D عمل کرد؟ کدام یک را انتخاب کنیم؟ تمام نکاتی که امروز در مورد آن ها صحبت می کنیم، می توانند در این ذهنیت آزمایشی اعمال شوند. سئو فوق العاده پیچیده است و ایده قدیمی به کارگیری بهترین شیوه ها دیگر از چند و چون آن کم نمی کند. بنابراین در سال ۲۲، ذهنیت آزمونی با سئوی  خود ایجاد کنید.

  1. صفحات نویسنده

شماره دو، صفحات نویسنده است. من واقعا این مورد را دوست دارم، زیرا گوگل امسال برخی از توصیه های خود را در مورد صفحات نویسنده و نشانه گذاری الگوی آن ها به روز کرد. این بخش مهمی از راهبرد من و بسیاری از وبسایت هایی است که از آن ها استفاده می کنم. یک صفحه نویسنده با کیفیت خوب به گوگل کمک می کند نویسندگان شما را ارزیابی کنند که می تواند در تخصص، اعتبار و قابلیت اطمینان یا همان EAT و موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد و به نویسندگان شما کمک می کند تا به موارد مربوط به تخصص خود لینک شوند.

بنابراین لینک دادن مقالات خود به یک صفحه خوب نویسنده معمولا شامل لینک هایی به سایر وبسایت ها، نمایه های نویسنده، لینک ها به مقالاتی که آن ها نوشته اند و برخی اطلاعات بیوگرافی نویسندگان است. این می تواند به تحکیم جایگاه نویسندگان شما به عنوان متخصص در یک فضای خاص کمک کند. بنابراین به صفحات نویسنده خود نگاهی بیندازید و سعی کنید آن ها را بهبود بخشید و این کار را تبدیل به یک وظیفه برای خود کنید.

  1. بازنویسی های عنوان توسط گوگل

بازنویسی های عنوان توسط گوگل نکته شماره سه است. فکر نمی‌کنم در سال ۲۰۲۲ موضوعی بیشتر از موضوع بازنویسی عناوین توسط گوگل مورد بحث قرار بگیرد. بسیاری از مطالعات، از جمله مطالعه ای که من انجام دادم، نشان داد گوگل ۶۰ درصد، ۷۰ درصد یا ۸۰ درصد از عناوین یک سایت را بازنویسی می کند. این می تواند ناامید کننده باشد. اما چیزی که ما پیدا می کنیم این است که بسیاری از افراد آن بازنویسی های عنوان توسط گوگل را ارزیابی نمی کنند. وقتی این ارزیابی ها را انجام می دهید، می توانید چیزهای زیادی در مورد عناوین خود یاد بگیرید.

چرا گوگل عنوان من را بازنویسی می کند؟ آیا عنوان من خیلی طولانی است؟ آیا کلیدواژه های مهم را در عنوانم نیاورده بودم؟ آیا من در آنجا زوایدی دارم که گوگل دوست ندارد؟ یا در برخی موارد می‌توانید به عقب برگردید و سعی کنید عنوانی را که گوگل بازنویسی کرده است اصلاح کنید، در صورتی که این کارشان به نظر شما افتضاح برسد. بنابراین هنگام مواجعه با بازنویسی عنوان توسط گوگل، یک بازبینی روی آن عناوین گوگل نوشته انجام دهید و بفهمید که چه کاری می توانید در آن رابطه انجام دهید.

  1. زواید سئو را بزدایید

وقتی صحبت از زواید شد، ممکن است امسال سالی باشد که بخواهید زواید سئو را از بین ببرید. شما می دانید که منظور من از زواید سئو چیست. این ها همان کلیدواژه های پر زرق و برق هستند.  همان توضیحات و صفحات مربوط به دستور العمل پخت. مثلا این عبارت « اوه، داشتم در حومه ایرلند قدم می زدم و به نان و بیسکویت هایم فکر می کردم» جزو همان زواید شما است. ما متوجه شدیم که این زواید ممکن است ضروری نباشد و حتی ممکن است برای سئوی شما مضر تلقی شوند.

گلن گیب یک مطالعه موردی عالی نوشت که در آن مقاله آن ها مقدار زیادی از جملات زاید خود را در توصیف دسته‌ ها کاهش دادند و در واقع شاهد افزایش رتبه خود بودند. گوگل در حال حذف زواید از تگ های عنوان است. بنابراین نوشتن مطالب سئوی بازاریاب مابانه و پر زرق و برق ممکن است به شما کمکی نکند و در واقع، ممکن است به شما لطمه وارد کند. امروزه گوگل به سایت‌ هایی پاداش می‌دهد یا به نظر به سایت ‌هایی پاداش می‌دهد که پاسخ های سریع و تعامل مستقیم ‌تری به مخاطبانشان ارائه می‌دهند.

ایجاد تعامل بهتر، معمولا برای مشتریان شما نیز بهتر است. بنابراین حذف زواید در سال ۲۰۲۲ را در بوته آزمون قرار دهید.

  1. الگوی پرسش های متداول

شماره پنج، الگوی پرسش های متداول است.  سال گذشته ما در مورد انواع مختلف الگوها، نحوه الگوبندی، الگوی پرسش های متداول و موارد مختلف زیاد صحبت کردیم. اگر یک برنده واضح برای سال ۲۰۲۲ وجود داشته باشد، آن بخش پرسش های متداول است. دلیل برنده بودن پرسش ‌های متداول این است که بسیاری از سایت ‌ها می‌توانند واجد شرایط آن باشند، پیاده ‌سازی آن آسان است و اگر شما برنده الگوی پرسش های متداول در صفحه نتایج جستجو شوید، می‌توانید بسیاری از قلمروهای تحت حاکمیت گوگل را تصاحب کنید.

بنابراین مقالات زیادی وجود دارد که در مورد نحوه بهینه سازی برای پرسش های متداول صحبت می کنند. شما می توانید لینک هایی ازجمله لینک های عمقی را در بخش پرسش های متداول دریافت کنید. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید. ما به آن هایی که در رونوشت زیر هستند لینک خواهیم داد. اما اگر در حال حاضر از طرح پرسش های متداول برای خود استفاده نمی کنید، نگاهی به موارد زیر بیندازید:

  • چگونه الگوی پرسش های متداول خود را برای به حداکثر رساندن نتایج مثبت بهینه سازی کنید
  • به‌ روزرسانی الگوی پرسش های متداول گوگل چه معنایی برای راهبرد سئوی شما دارد
  1. محتوای برگه بندی شده

سال گذشته در مورد محتوای برگه‌ بندی شده صحبت کردیم، همان محتوای شما که در برگه‌ ها قرار دارد، ناوبری و بیرون کشیدن آن ‌ها. امسال بحث های ما کمی پیشرفته تر می شود.

دوستان ما در Merj مطالعه ‌ای راجع به انواع محتوای برگه بندی شده انجام دادند و اینکه چطور گوگل به راحتی می‌تواند محتوای مختلف برگه بندی شده را استخراج، پردازش و نمایه بندی کند. بنابراین اگر هنوز محتوایی به شکل برگه بندی شده دارید، لزوما به این معنا نیست که باید همه چیز را حذف کنید، اما باید در این مورد تحقیق کنید که آیا گوگل می‌تواند آن‌ ها را نمایه بندی کند و رتبه ‌بندی مناسبی به آن ها اختصاص دهد یا خیر. امسال منابع بهتری برای تلاش در انجام این کار وجود دارد.

بنابراین نگاهی به محتوای برگه بندی شده خود بیندازید.

  1. پیمایش وجه دار

در راستای همان موضوع، به پیمایش وجه دار می پردازیم . ما سال ها است که در مورد پیمایش وجه دار صحبت می کنیم، اما امسال سالی است که با آن کمی راهبردی تر برخورد خواهیم کرد. از جهات خاصی، پیمایش وجه دار همیشه مانند مجموعه ‌ای از قوانین بوده است، مثلا اگر لباس سبز داشته باشد، قرار نیست آن را نمایه بندی کنیم یا در آن خزش انجام دهیم، اما اگر اندازه آن ۱۲ یا بالاتر باشد، نمایه بندیش می‌کنیم.

امروزه، سئوکاران هوشمند در مورد مواردی که نمایه بندی می‌کنند، نمایه بندی نمی‌کنند و خزش با پیمایش وجه دار علم بیشتری پیدا کرده اند و این ابزارها به طور فزاینده‌ ای برای سایت‌ هایی مانند وردپرس و مواردی مانند آن در دسترس هستند، جایی که واقعا می‌توانید به ترافیک دریافتی هر صفحه و نمایه بندی آن، خزیدن و پیمایش وجه دار در یک صفحه بر حسب سطح صفحه نگاه کنید و این قوانین گسترده الزاما آنقدرها هم لازم نیستند.

می‌توانید با ابزارهای ظریف تری که در اختیار دارید، از این طریق به موارد اساسی برسید و ترافیک خود را افزایش دهید. بنابراین، هم محتوای برگه بندی شده و هم پیمایش وجه دار جزو مفاهیم کهنه هستند، اما در سال ۲۰۲۲ با آن ها بسیار پیچیده ‌تر برخورد می کنیم.

نکات لینک سازی برای سال ۲۰۲۲

نکات لینک سازی برای سال 2022

بسیار خوب، بیایید در مورد موضوع مورد علاقه همه یعنی لینک ها صحبت کنیم، زیرا برای رتبه بندی شدن در سئو به لینک نیاز دارید. اما چیزی که بسیاری از سئوکاران باهوش می دانند و درباره آن صحبت می کنند این است که شما برای رتبه بندی شدن در سئو به لینک نیاز دارید، اما احتمالا نه آنقدر زیاد که فکر می کنید لازم باشد.

  1. بهینه سازی لینک داخلی

اگر فقط چند لینک خارجی خوب دارید، یکی از بهترین راه‌ ها برای اهرمی کردن آن ها، بهینه ‌سازی لینک داخلی است. ما شاهد تعدادی از ابزارها و فرایندهای جدید هستیم که در مورد بهینه سازی لینک داخلی صحبت می کنند. ما در مورد صفحاتی صحبت می کنیم که لینک های بسیار کمی دارند و تحت متن لنگری  بهینه شده هستند، صفحاتی که فرصت های خوبی دارند، اما آنطور که باید رتبه بندی نمی شوند.

بنابراین اگر مدتی است که بازبینی برای بهینه ‌سازی لینک داخلی انجام نداده ‌اید، امسال سالی است که باید آن را انجام دهید و این راهی است که می توانید از لینک‌ های داخلی دریافت شده خود استفاده کنید.

  1. لینک شدن عمقی

صحبت از لینک شدن عمقی شد. در قدیم، اگر به صفحه ای لینک می دادید، صرفا به یک نشانی وب لینک شده بودید. اما ما شاهد افزایش در لینک شدن های عمقی، لینک دادن به متون خاص، قطعات متنی، مواردی از این دست، پیمایش، لینک های پرشی و غیره هستیم.

این کار به طور فزاینده ای تبدیل به یک راهبرد محبوب برای جذب عمقی تر افراد به صفحه و ارائه سیگنال هایی به گوگل و سایر موتورهای جستجو در مورد بخش های بسیار خاص از صفحات می شود. به نظر می رسد این یک موضوع مرتبط باشد، زیرا گوگل اخیرا رتبه بندی متن را معرفی کرده است که در آن صرفا کل صفحه را ارزیابی نمی کنند، بلکه می توانند متون تکی را نیز درک کنند.

بنابراین به نظر می رسد تبدیل کردن لینک دهی عمقی به بخشی از راهبرد خودتان، به جای لینک دادن صرف به نشانی وب، راهی عالی برای پیشرفت شما و سایتتان باشد.

  1. لینک سازی با نرخ بازدهی (ROI) بالا

مورد دهم لینک سازی با نرخ بازدهی بالااست.  من امسال یک ارائه عالی از راس سیموندز تماشا کردم که یکی از بهترین ارائه ها در مورد لینک سازی با دارایی ها و تعیین نرخ بازدهی هر یک از آن ها بود، زیرا هر چیزی که با آن لینک سازی می کنید، خواه ابزار باشد، پست وبلاگی یا یک فایل پی دی اف رایگان، قطعا هزینه ای در پی دارد و آن هزینه هم دارای نرخ بازدهی است.

راس دریافت که برخی از موارد دارای نرخ بازدهی بالاتری نسبت به دیگر موارد هستند. ابزارها نرخ بازدهی فوق العاده بالایی دارند، اما ساخت آن ها نیز گران است. ساختن صفحاتی با آمار رویشان آنچنان گران نیست، بلکه نرخ بازدهی بسیار بالایی نیز دارند.

من قصد دارم به ویدیوی مذکور لینک دهم. البته ممکن است اشتراک آن پولی باشد که من از این بابت عذرخواهی می کنم. اما واقعا ویدیویی عالی است که در MozCon با اکثریت آراء به عنوان شماره یک انتخاب شد. اگر لینک سازی انجام می دهید، قطعا این ویدیو ارزش تماشا کردن و صرف هزینه را دارد. در لینک سازی با نرخ بازدهی بالا، هزینه هر چیزی که تولید می کنید و ارزشی که از آن به دست می آورید را بدانید.

  1. ریدایرکت ها را کاهش دهید

بیایید مجددا قدیمی فکر کنیم. دوست ما نیک لیروی (Nick LeRoy) چندی پیش در مورد کاهش ریدایرکت ها توییت کرد. این موضوع واقعا کهنه شده است، اما این روزها بسیاری از مردم آن در حال فراموش کردنش هستند. اگر یک سایت بزرگ دارید با هزاران یا میلیون ها ریدایرکت که همه در حال ارسال سیگنال های گیج کننده هستند، مثلا ۳۰۱ به ۳۰۲ و ۳۰۲ به ۴۰۴ منتهی شود، تکلیف چیست؟

رصد کردن زنجیره های ریدایرکت و کاهش آن ها به یک ریدایرکت با یک دستورالعمل واضح می تواند به کاهش خطاهای متعارف کمک کند. همچنین می تواند کارایی خزیدن موتورهای جستجو به سایت را بهبود بخشد و در مقیاس کلی بر رتبه بندی شما تاثیر بگذارد. بنابراین اگر یک سایت بزرگ یا حتی یک سایت کوچک با تعداد زیادی ریدایرکت دارید، امسال سالی است که باید در مورد ریدایرکت ها بازبینی انجام دهید. سراغش بروید. سراغ بازبینی.

  1. سئو برای لینک های وابسته

سئو برای لینک های وابسته چطور؟ ما اینجا در Moz زیاد در مورد لینک های وابسته صحبت نمی کنیم و گوگل نیز به طور سنتی در مورد آن ها زیاد صحبت نکرده است.

اما امسال شاهد بودیم که گوگل راهنمایی ‌های خاصی برای سایت ‌های وابسته معرفی کرد، کاری که واقعا قبلا انجام نداده بودند. مخصوصا برای سایت های نقد و مرور محصول، گوگل در این مورد صحبت می کند که یک مرور خوب از محصول چگونه باید به نظر برسد، در مورد بخش خوب و بد محصول صحبت شود و این واقعیت که شما باید به چندین فروشنده لینک دهید تا مصرف کنندگان حق انتخاب داشته باشند.

ما قبلا این مورد را از گوگل ندیده بودیم. بنابراین اگر سئوی سایت ‌های وابسته را انجام می‌دهید و این سایت‌ ها را بررسی می‌کنید، امسال سالی است که باید آن دسته از اسناد گوگل را بررسی کنید و مطمئن شوید سایت‌ هایی ایجاد می‌کنید که گوگل به آن‌ ها پاداش می‌دهد و در واقع از راهنمایی ‌های گوگل در آن ها پیروی می‌کنید، کاری که من در سال‌های گذشته انجام دادم. فکر نمی کنم بتوانم با کلمات آن را توصیف کنم. بنابراین دیدن آن عالی است.

  1. شهرت پژوهی

بسیار خوب، به سراغ موضوعات مختلف برویم که یکیشان شهرت پژوهی است. دوست من لیلی ری (Lily Ray) از نظر اصطلاحات تخصص، اعتبار و قابلیت اطمینان ( E-A-T ) در مورد شهرت پژوهی بسیار صحبت می کند. این ایده که گوگل می تواند سایت شما را بر اساس آنچه دیگران در مورد شما می گویند ارزیابی کند. بنابراین، اگر شما دکتر مرکولا (Dr. Mercola) و ضد واکسن هستید و همه تمام این حرف های وحشتناک را در وبسایت های دیگر درباره شما می گویند، گوگل می تواند شما را از جستجوها محو کند.

از نظر نقد و مرور وبسایت های دیگر در مورد شما چه می گویند؟ رتبه دهندگان کیفیت گوگل اغلب به وبسایت ‌های دیگر نگاه می‌کنند تا شهرت پژوهی را به دست آورند و ظاهرا اعتقاد بر این است که گوگل می‌تواند همین کار را به صورت الگوریتمی انجام دهد. بنابراین، اینکه شهرت پژوهی را بخشی از فرایند بازبینی سئوی خود قرار دهید و ببینید که سایت ‌های دیگر در مورد شما چه می‌گویند، آیا نظرات فوق العاده مثبت است یا به ‌طور باورنکردنی منفی است، به طور خاصی برای پول شما یا سایت ‌های زندگی‌ تان مهم است، سایت‌ هایی که قرار است بیشتر تحت تاثیر الگوریتم های E-A-T قرار گیرند.

بنابراین اگر چیزهایی می فروشید یا توصیه های پزشکی ارائه می کنید، شهرت پژوهی در مورد آن سایت ها کمی مهم تر جلوه می کند.

  1. حداقل های ملزومات اصلی وب (Core Web Vitals)

ما سال گذشته در مورد ملزومات اصلی وب زیاد صحبت کردیم. یکی از خوشحال کننده ترین خبرهای من این است که کمتر در مورد آن صحبت می کنیم. گوگل به ‌روزرسانی بزرگی را اعلام کرد. یک بلبشوی حسابی بود. آن طور که گوگل توضیح داده بود مفید واقع نشد.

اتفاقی که افتاد این بود که گوگل ملزومات اصلی وب را منتشر کرد و برخی از سایت‌ ها افزایش رتبه داشتند و سایت ‌های دیگر کاهش رتبه، اما آنقدر که ما فکر می‌کردیم شدید نبود. رتبه بسیاری از سایت ها بهبود یافتند. اما ما در سال ۲۰۲۲ متوجه می شویم شاید لازم نباشد آنقدر که فکر می کردیم نگران آن باشیم.

همکار من تام کاپر (Tom Capper) مطالعه ‌ای انجام داد که نشان داد سایت ‌های کند همچنان رتبه ‌بندی می‌شوند و سایت ‌های سریع حتی بالاتر از این رتبه ‌بندی می ‌شوند، اما تاثیر آن چندان زیاد نبود. تنها چیز مهمی که تام پیدا کرد این بود که سایت ‌هایی که در هر سه الزامات اصلی وب شکست خورده بودند، قطعا در زباله ‌دانی قرار داشتند. بنابراین ما باید همیشه برای سرعت بهینه سازی کنیم، اما شاید در سال ۲۰۲۲ بر اساس توصیه های خود گوگل، تا حد امکان نیازی به وسواس در مورد آن نداشته باشیم.

سرعت عالی است. شما باید سرعت بارگذاری سایت های خود را تا جایی که می توانید زیاد کنید. اما در مورد ملزومات اصلی وب آنقدر که در سال ۲۰۲۱ پیگیرش بودیم، امسال پیگیر نباشید.

  1. کنار گذاشتن صفحات موبایلی پرشتاب (AMP )؟

موارد دیگری که ممکن است بخواهیم در نظر بگیریم موضوع صفحات موبایلی پرشتاب یا  AMP است. سال ۲۰۲۱ سالی بود که شاهد بودیم بسیاری از سایت ‌ها شروع به حذف AMP خود کردند. این کارشان به این دلیل است که گوگل دیگر آن را به عنوان یک عامل رتبه بندی در داستان های برتر سایت ها نمی بیند. این صفحات برخی مزایای مربوط به سرعت را ارائه می دهد که یک نوع فناوری دقیق و ظریف است. ما افرادی را می شناسیم که روی آن کار می کنند. واقعا عالی هم است، اما بسیاری از شرکت ‌ها بر تلاش برای حفظ دو نسخه مختلف از وبسایت خود به منظور افزایش رتبه ‌بندی تاکید داشتند. بسیاری از سایت‌ ها کمک داشت خوششان می آمد و گفتند «خب، ما نمی‌خواهیم دو نسخه متفاوت داشته باشیم. هزینه ‌های زیادی در بر دارد. مهندسان زیادی می طلبد. اگر فقط از شر آن خلاص شویم چه می ‌شود؟».

آن ها متوجه می شوند که واقعا تفاوتی نمی کند. آن ها فقط می توانند با یک پلتفرم کار کنند و همچنان هر چقدر که می خواهند رتبه بندی دریافت می کنند. بنابراین، اگر شرکت شما با AMP دست و پنجه نرم می‌کند، ممکن است یک سال زمان صرف آزمایش برای کنار گذاشتن آن شود. یا اگر دوست دارید نگهشان دارید عالی است، اما به نظر می رسد بسیاری از مردم در حال کنار گذاشتن آن هستند.

  1. سرویس اکتشاف گوگل (Google Discover)

از طرف دیگر افراد زیادی به Google Discover هجوم آورده‌ اند .

سرویس Google Discover جالب است. این مثل ترافیک سنتی سئو نیست که شما در مورد یک کلیدواژه جستجو کنید و مردم در حال تبدیل شدن باشند. این سرویس کمی بیشتر شبیه ترافیک رسانه های اجتماعی است. در واقع، به نظر می رسد اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی یکی از عوامل رتبه بندی است که می تواند بر میزان ترافیک دریافتی شما از سرویس Google Discover تاثیر بگذارد.

اما آنچه در سال گذشته شاهد بودیم این است که برخی از ناشران برای Google Discover بهینه‌ سازی می‌کنند، داستان‌ های خود را منتشر می‌کنند و شاهد ترافیک زیادی برای آن هستند.این سرویس برای سایت‌ های خبری، وبلاگ‌ ها، موارد پرطرفدار و مواردی که در مورد موضوعات محبوب صحبت می‌کنند عالی است.

ما اینجا در Moz مقداری ترافیک از Google Discover دریافت کرده ایم. ما قصد داریم به چند مقاله لینک کنیم تا به شما نشان دهیم چگونه برای Google Discover بهینه سازی کنید . اما اگر هنوز آن را امتحان نکرده اید، ممکن است یک کانال جدید برای شما باشد که بتوانید در سال ۲۰۲۲ کندوکاوش کنید.

  1. دسته بندی های نمایه کسب و کار گوگل (GBP) سئوی محلی

ما باید یک نکته سئوی محلی را در نظر بگیریم. ما این کار را برای دوستمان دارن شاو (Darren Shaw) انجام می‌دهیم که هر سال عوامل رتبه ‌بندی سئو در جستجوی محلی را منتشر می‌کند و کار خود را دراین رابطه بسیار خوب انجام می‌دهد. اگر یک سایت محلی دارید و تنها پنج دقیقه فرصت دارید تا کاری انجام دهید به سراغ نکته شماره یک سئو برای سال ۲۰۲۲ بروید و دسته بندی های GBP خود را مرتب کنید. مطالعات عوامل موثر در رتبه بندی نشان می دهد که این اولین عاملی است که می تواند بر رتبه بندی تاثیر بگذارد.

دسته بندی های GBP خود را بازبینی کنید. دارن نکات زیادی در مورد عوامل رتبه بندی سئوی محلی می داند. من شما را تشویق می کنم به آن ها نگاه کنید. همچنین جوی هاوکینز (Joy Hawkins) با آزمایشات زیادی در این باره سروکار دارد. من اکیدا توصیه می کنم که به سایت او نیز نگاهی بیندازید.

  1. بررسی تارنماک یا همان آیکون های محبوب (Favicon)

نکته مورد علاقه من، نکته ای که برای آن حاضر هستم جان بدهم بهینه سازی آیکون های محبوب است. چرا بهینه سازی آیکون های محبوب مهم است؟

من سال گذشته در مورد این موضوع صحبت کردم، اما فکر نمی کنم مردم به اندازه کافی مرا جدی گرفته باشند. بیش از ۵۰ درصد از نتایج جستجو در تلفن همراه صورت می گیرد که آیکون های محبوب شما آن را نمایش می دهند و مردم آن آیکون ها را بهینه نمی کنند. یک آیکون محبوب خوب می تواند جلب توجه کند. می تواند شما را در یک صفحه نتایج جستجوی بسیار شلوغ به حد اعلا برساند و این کار را تنها با چند پیکسل انجام می دهد.

یک آیکون محبوب خوب طراحی شده می تواند نرخ تبدیل کلیک شما را یک یا دو درصد افزایش دهد که بسیار عالی است.کارکرد آن چگونه است؟ در این صفحه متوجه چه چیزی می شوید؟ با آیکون محبوب متوجه موضوع می شوید. یک آیکون محبوب خوب طراحی شده معمولا شفاف است، تضاد رنگ بالایی دارد و توجه شما را به نتایج جستجو جلب می کند. پس آیکون محبوب خود را بهینه سازی کنید. من دارم خودم را می کشم که شما را متوجه اهمیت این موضوع کنم.

خیلی خوب. پس من می‌خواهم نکاتی را صرف صحبت در مورد حرفه سئو برای شما کنم، زیرا فکر نمی‌کنم به اندازه کافی در مورد این موضوع صحبت کنیم. امسال جدا از زبان برنامه نویسی پایتون چه چیز دیگری را باید یاد بگیرید، زیرا همه پایتون را دوست دارند؟

  1. سرویس گوگل آنالیتیکس نسخه ۴ (GA4 ) را یاد بگیرید

شاید امسال سالی باشد که بخواهید بالاخره با GA4 آشنا شوید. ابزار GA4 نسخه ای است که جایگزین سرویس گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) سنتی شده است.

شما قرار است آن را در حساب های مشتری بسیار بیشتری ببینید. ممکن است برای مردم کمی گیج کننده باشد. برخی از معیارها در آن وجود ندارد. البته مسلما چیزهای جالبی در آن وجود دارد، مانند این مورد که رسما از نرخ پرش خلاص شدند و معیارهای مشارکت را جایگزین آن کردند بسیار عالی است، زیرا بسیاری از سئوکاران کمی بیش از حد روی نرخ پرش متمرکز هستند و مشارکت ممکن است شاخص نماینده بهتری باشد، یک روش جامع که گوگل با آن وبسایت شما را رصد می کند.

دوست ما دانا دی توماسو (Dana DiTomaso) یک دوره آموزشی لینکداین دارد که می توانید نگاهی به آن بیندازید. اما خود را با نسخه GA4 آشنا کنید تا بتوانید وارد آن جلسات شوید و آن گزارش ها را ارائه دهید و بدانید در مورد چه چیزی صحبت می کنید.

  1. در همایش های مجازی شرکت کنید

همایش ها. شیوع ویروس کرونا بسیاری از همایش ها را به صورت مجازی درآورد و مردم در آن ها حضور یافتند.

بسیاری از مردم در همایش های مجازی دچار دلزدگی می شوند. اما با نگاهی به تمام همایش های مجازی سال ۲۰۲۱، متوجه می شویم که ارزش زیادی داشتند. اینجا در  Moz، ما همایش MozCon را داشتیم. ما سخنرانی های فوق العاده ای داشتیم . همچنین مجازی برگزار شدن این همایش ها  حضور در آن ها را برای مردم سراسر جهان مقرون به صرفه تر می کند. در همایش های رایج، شما فقط برای شرکت در همایش به اضافه سفر و همه اینها حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار می پردازید.

اما با رواج یافتن همایش های مجازی، اغلب آن ها رایگان بوده یا فقط ۱۰۰ یا ۲۰۰ دلار هستند. شما می توانید به صورت مجازی شرکت کرده و روی محتوا و یادگیری تمرکز کنید، شغل خود را پیش ببرید، شبکه سازی انجام دهید و با سخنرانان ارتباط برقرار کنید. در آن ها فرصت های زیادی وجود دارد. بنابراین من در سال ۲۰۲۲ متعهد می شوم که در دو یا سه همایش مجازی شرکت کنم و آن را به بخشی از پیشرفت شغلی شما تبدیل نمایم.

  1. نرخ بیشتری از خدمات سئویتان دریافت کنید

در نهایت، آخرین نکته در مورد حرفه سئو اینکه نرخ بیشتری از آن دریافت کنید. سال ۲۰۲۲ سالی است که باید برای خدمات سئو نرخ بیشتری دریافت کنید. دوست ما جان دوهرتی (John Doherty) در مجموعه Get Credo  گزارش حقوق سالانه اش  یا گزارش کارمزد موسسه خود را منتشر می کند. اگر یک مشاور یا نماینده مستقل هستید، می‌توانید بررسی کنید که در مقایسه با همتایان خود چه نرخی بابت خدماتتان دریافت می کنید.

اما به طور کلی خدمات سئو در سراسر جهان تقاضای بالایی دارد، به خصوص خدمات سئوی که با کیفیت بالا همراه باشد. این قدرت در دستان شماست که اندازه ارزشتان سود کنید، نه اینکه خودتان را دست کم بگیرید. اگر در خانه کار می کنید، ممکن است زمان آن رسیده باشد حقوق دریافتی خود را ارزیابی کنید و مطمئن شوید که حقوقی شایسته توانمندی هایتان دریافت می کنید، به خصوص در صورتی که به اندازه همکاران خود حقوق دریافت نمی کنید یا بخشی از گروه افراد کم نماینده هستید.

در سال ۲۰۲۲ نرخ خدماتتان را بالا ببرید تا درآمد بیشتری کسب کنید.

و در نهایت…

  1. آخرین لینکی باشید که کلیک می شود

و اما نکته پایانی سال ۲۰۲۲ که نکته نهایی در سال ۲۰۲۱ بود. این نکته سئوی مورد علاقه من در تمام دوران است.  آخرین لینکی باشید که کلیک می شود. یعنی رضایت کاربران خود را جلب کنید. هنگامی که شخصی در حال جستجو در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری است و لیستی از نتایج به او ارائه می شود، در حال کلیک کردن روی نتایج مختلف، دنبال چیزی است که می خواهد داشته باشد، پس مطمئن شوید شما آخرین سایتی هستید که روی آن کلیک می کند.

چرا؟ زیرا زمانی آن ها روی سایت شما کلیک می کنند که آنچه را به دنبالش بودند پیدا کرده باشند. شما به قدری آن ها را راضی کرده اید که وقتی دوباره سایت شما را ببینند، اولین نفری خواهید بود که روی آن کلیک می کنند، زیرا پاسخ نیاز آن ها را داده اید. تجربیات عالی برای کاربران خود فراهم کنید. اول کاربران را مد نظر بگیرید. هر چه می خواهند به آن ها بدهید. دست گوگل بهانه ای ندهید که شما را در رتبه اول نتایج جستجو قرار ندهد.

بسیار خوب، ۲۲ نکته برای سال ۲۰۲۲ را بیان کردیم. این تمام چیزی است که من در چنته دارم. البته دوست دارم راهنمایی های شما را هم بشنوم. لطفا آن ها را در قسمت نظرات در ذیل با من در میان بگذارید. در شبکه های اجتماعی با من تماس بگیرید. اگر از این ویدیو خوشتان آمد لطفا آن را به اشتراک بگذارید. با تشکر از همه شما. خیلی خوش گذشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *