پنج دلیل برای موفقیت در سئو سایت
تعداد کمی از برند های معروف از نظر سئو به اندازه سایت شرکت شما می توانند جذاب و موفق باشند.
شرکت شما در هر زمینه ای که فعالیت داشته باشد می تواند از نظر ظاهر و سئو بسیار بهتر از رقبای شما باشد که بتوانید برای آنها رقیبی بسیار سرسخت و موفق باشید.
سایت شما می تواند شرکتی، خدماتی، شخصی و حتی فروشگاهی باشد یا در هر زمینه کاری فعالیت داشته باشد.
داشتن یک سایت خوب و با اصول که در خدمات سئو می توانید بر روی تمام این موارد تمرکز داشته باشد بر روی کسب و کار شما نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
انتخاب دامنه از موارد ابتدایی و اصلی هر وب سایت موفقی می باشد که این امر به ویژه با توجه به این موضوع است که شرکت ها و صاحبان سایت های زیادی دامنه های خود را در اوایل سال ۲۰۲۱ منتقل کردند.
انتقال بسیار خوبی که باعث ایجاد موجی در جامعه سئو شد.
به این نکته اضافه کنید که آن ها یک سیستم مدیریت محتوای CMS سفارشی سازی شده برای افزایش تلاش های خود در زمینه سئو دارند و شما یک برند تجاری دارید که راهبرد سئوی آن مستلزم بررسی است.
پنج دلیل که در ابتدای سایت شما باید در نظر داشت :
- الگوهای صفحه ورود که می توانند در مقیاس بزرگ شوند
- سیستم مدیریت محتوایسفارشی شده که بر حسب نیازهای سئوی آن ها ساخته شده است
- محتوا برای کادرهای ویژه گوگل بهینه سازی شده است
- روش های متعددی برای جذب و به دست آوردن لینک ها دارند
- انتقال بی عیب و نقص میلیون ها صفحه با ریسک بالا
1. الگوهای صفحات فرود که میتوانند در مقیاس بزرگ دیده شوند
انجام تحقیقات در مورد کلید واژه ها معمولا بخش ساده تری از ایجاد یک راهبرد برای محتوا است، بنابراین تعجبی ندارد که سایت شما آنچه را که مشتریان (بالقوه) شما در جستجویش هستند با محتوای تولید شده توسط خود منعکس کند.
این چالش زمانی روی می دهد که تحقیقات کلید واژه های شما به شما می گوید که ده ها هزار صفحه ورودی ایجاد کنید. به چه نحوی این مقدار محتوا ایجاد کرده و بهینه سازی می کنید تا در گوگل رتبه بالایی داشته باشید؟
وبسایت خوب و کاربرپسند سعی می کند در تمام طول گشت و گذار مشتری در نتایج جستجو حضور داشته باشد و محتوای زیادی برای پوشش دادن وجود دارد ، به ویژه در بالای قیف بازاریابی. به عنوان مثال آن ها نزدیک به ۱۲۰۰۰ صفحه ورودی در مورد ترکیب کدهای سوئیفت دارند که فقط بازدیدکنندگان ویژه ای را هدف قرار می دهد.
و فقط زیر پوشه کدهای سئویفت نیست که دارای صفحات ورودی زیادی است. زیر پوشه های دیگری با هزاران صفحه در مورد مواردی مانند مبدل ارز و ارقام مسیر گزینی وجود دارد.
با مرتب سازی و چیدمان صحیح سایت خود می توانید روند خوبی را برای وب سایت خود ایجاد کنید و از نظر ترافیک نیز با پیاده سازی یک بهینه سازی خوب ترافیک بیشتری از گوگل دریافت کنید.
این صفحات تقریبا بالای قیف بازاریابی به اکثریت قریب در افزایش ترافیک طبیعی آن ها در تمام کشورمان در تمام نقاط کمک می کند.
ایجاد چنین صفحه ورود کاملا بی عیب و نقص به کپی کاری، طراحی، تجربه کاربری و هماهنگی بالا با هدف جستجو نیاز دارد که همه اطلاعاتی که بازدیدکنندگان ممکن است نیاز داشته باشند را ارائه می دهد.
نمونه ای از آنچه جستجوگران به دنبال آن هستند را می توان در بخش سوالات متداول یافت (که همچنین فرصت های سئو را از طریق کادرهای غنی از سوالات متداول به حداکثر می رساند).
پس بهتر است صفحه مناسبی را برای سوالات متداول ایجاد کنید تا عموم سوالات کاربران وب سایت شما و بهترین جواب ها را در اختیار آنها قرار دهید، این موضوع باعث می شود بازدید کنندگان به وب سایت و خدمات شما نیز اعتماد کنند.
بر روی سئو محتوای صفحات خود بسیار دقیق پیش بروید و از نظر کیفیت بنوعی باشد تا ترافیکی خوبی را برای وب سایت شما ایجاد کند.
۲. . یک سیستم مدیریت محتوای سفارشی سازی شده که بر حسب نیازهای سئوی آن ها ساخته شده است
افزایش سطح تولید محتوا تا چنین درجه ای به منابع گسترده ای برای توسعه دهنده نیاز دارد که مستلزم افزایش اطلاعات و فعالیت تخصصی دارد.
- استفاده از الگوها و صفحات استاندارد متداول برای ایجاد سریع هزاران صفحه ورودی جدید
- مدیریتلینک های داخلی مناسب
- تولید و به روز رسانیمتا تگ ها و داده های ساختار یافته در مقیاس
- مدیریتویژگی های hreflang و ایجاد تگ های استاندارد و به روز رسانی آن ها
- شبیه سازی، به روز رسانی یا حذف صفحات موجود در مقیاس
- تست تغییرات در یک محیط داخلی قبل از اینکه آن ها را به سمت تولید سوق دهند
- نظارت داخلی روی پلتفرم برای تشخیص و رفع مشکلات دراسرع وقت
- قابلیت های تست کردن تقسیم بندی برایتست های سئو
- ادغام یکپارچه با پایگاه داده ها و رابط های برنامه ریزی برنامه ها (( API
- تخصیص نقش کاربری به طوری که اعضای تیم به همه ابزارهای مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند
“شاخص کلیدی عملکردی مورد علاقه من در پروژه هایی که در مراحل اولیه هستند صفحات نمایه بندی شده ماهانه است”
جذب ترافیک گوگل به سمت وب سایت خود در اینجا ممکن است کمی چالش برانگیز بوده باشد.
ابتدا هر صفحه می بایست منحصر به فرد، با ارزش و با همسو با هدف جستجو باشد.
سپس باید لینک های داخلی و نقشه های سایت را به روز کنید تا از قابلیت جستجوگری خوب و نمایه بندی به موقع اطمینان حاصل کنید.
انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای خوب یا یک سیستم مدیتریت محتوای اختصاصی می تواند برای شما گزینه بسیار عالی باشد.
۳. . محتوای بهینه سازی شده برای کادرهای ویژه گوگل
یکی از مواردی که من را در مورد عملکرد سئوی بعضی از سایت ها شگفت زده کرده این است که موارد برجسته زیادی در عملکرد این وب سایت ها موجود است.
اما مشخص نیست که آیا این به این دلیل است که آن ها عملکرد بسیار بهتری نسبت به رقبای خود دارند یا این فقط ماهیت صفحات نتایج جستجوی تخصصی آن ها است.
بنابراین من به حوزه های رقیب آن ها نگاه کردم و از نظر محتوایی مواردی را دیدم که بهتر است شما نیز این مسیر را قدم به قدم پیش بروید :
- وارد دامنه شوید
- به دنبال کلید واژه های طبیعی داخل محتوا بروید
- برای کلید واژه هایی در موقعیت های ۱ تا ۱۰ فیلتر بگذارید
- تعداد نتایج فیلتر شده برای کلید واژه هایی که عنوان های خوبی ایجاد کرده اند یادداشت کنید
- تعداد نتایج فیلتر شده برای کلید واژه های متعلق به دامنه که پاراگراف های ویژه را تولید می کنند یادداشت کنید
شما با بررسی یکسری محتوای با کیفیت و بهینه که از همه نظر برای کاربر و گوگل مفید باشد می توانید صفحات و محتواهایی تولید کنید که بیشترین ورودی را دریافت کنید و ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.
۴. چندین روش برای جذب و به دست آوردن بک لینک ها
اگر محتوای شما فاقد یک پروفایل محکم از بک لینک باشد، حتی اجرای بهترین سئوی فنی و داخل صفحه ، فرایندها و عملی کردن نمی تواند موفقیت صفحات نتایج جستجو را تضمین کند.
لینک سازی بخشی از سئو است که حداقل شما می توانید آن را کنترل کنید، بنابراین همیشه ایده خوبی است که از چندین رویکرد و تاکتیک برای ایجاد لینک استفاده کنید.
سایت دیجی کالا نیز در این زمینه عملکرد بسیار خوبی دارد.
سعی کنید وب سایت های رقبای خود را نیز از نظر لینک های داخلی بررسی کنید و یا برای خدمات سئو بر روی تمام موارد اقدام کنید.
وب سایت هایی که محتوا محور هستند بطور طبیعی بک لینک های زیادی دریافت می کنند.
بدون شک بهترین دارایی شما در لینک سازی چیزی است که شما به عنوان یک سئوکار یا کارفرمای وب سایت بر آن اثر چندانی نمی گذارید : یعنی یک محصول واقعا ارزشمند و محبوب. این محصول اغلب با یک برند قوی همراه است.
برای دریافت خدمات خرید بعضی محصولات مدتی قبل مشتری وب سایت دیجی کالا شدم و با رضایتی که داشتم جذب آن دسته محصولاتش شدم.
داشتن بهترین محصول در صنعت به شما این امکان را می دهد که به طور طبیعی یک پروفایل قوی برای بک لینک ایجاد کنید بدون اینکه به طور فعال لینک هایی بصورت دستی ایجاد کنید.
استفاده از کمپین های استراتژی و بازاریابی محتوا
شما با ایجاد یک استراتژی محتوایی و شروع به بازایابی محتوایی طبق یک برنامه ریزی دقیق طی مدت زمان خاصی می توانید باعث شوید محتوای شما بطور خودکار در بین افراد زیادی دست به دست شود و حتی در وبلاگ ها یا وب سایت های خود نیز منشر کرده و منبع محتوا را ذکر کنند که نوعی بک لینک عالی دریافت خواهید کرد.
شما می توانید در انتهای هر محتوایی از کاربران خود بخواهید نظرات خود را در انتهای همان محتوا بیان کنند و این ایجاد تعامل نیز برای محتوای شما بسیار مفید خواهد بود.
برای دریافت لینک های با کیفیت می توانید از وب سایت های همکار بخواهید که در صورت تمایل در محتوای وب سایت شان اسم برند شما را به وب سایت شما لینک دهد تا در برندینگ و دریافت لینک با کیفیت به شما کمک کنید.
۵. انتقال بی عیب و نقص میلیون ها صفحه با ریسک بالا
انتقال یک وب سایت بزرگ به دامنه جدید به خودی خود یک کار دلهره آور است.
به این مسئله تعداد زیاد مشتری را هم اضافه کنید که برای رسیدگی به دارایی های پولی خود به خدمات شما به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته متکی هستند و شما چالشی دارید که هر نوع سئو را تحت فشار قرار می دهد .
اگر شما بتوانید با دقت و بصورت تخصصی موارد انتقال دامنه را رعایت کنید می توانید بدون افت رتبه خاصی به ادامه مسیر فعالیت خود پیش بروید که این موضوع امری بسیار حساس و تخصصی می باشد.
با رعایت تمام موارد بعد از انتقال دامنه می توانید در کمترین زمان ترافیک وب سایت خود را به مقدار اصلی خود بازگردانید و حتی شروع به افزایش ترافیک وب سایت خود با فعالیت های بهینه داشته باشید.