مشاوره سئو چیست؟

seo consulting1 min

مشاوره سئو چیست؟

پیشرفت تکنولوژی، شلوغی شهرها و همگانی شدن اینترنت مهمترین دلایل توسعه ی کسب و کارهای آنلاین هستند.

مردم دیگر تمایلی به خرید حضوری ندارند و ترجیح می دهند محصولات و خدمات مورد نیاز خود را به صورت غیر حضوری تهیه کنند. به همین دلیل مشاوره سئو و دیجیتال مارکتینگ اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.

تجارت آنلاین سراسر دنیا را فراگرفته و بسیاری از کسب و کارها فقط به صورت آنلاین فعالیت می کنند در نتیجه هرچقدر برای راه اندازی کسب و کار آنلاین خود دیرتر اقدام کنید از رقبای خود عقب خواهید ماند. رقبایی که با خلاقیت و استفاده از تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت و افزایش فروش هستند.

البته دیجیتال مارکتینگ هم چالش های خاص خود را دارد. برای انجام این کار ابتدا باید دامنه ی اینترنت را انتخاب نموده و سپس به دنبال Developer باشید تا سایتی برای شما طراحی کند. تنها بخش پرهزینه ی راه اندازی تجارت آنلاین طراحی سایت است. البته پس از طراحی شما می توانید تا سالیان سال از آن استفاده کنید. علاوه بر این با پیشرفت کسب و کارتان در مدت زمان کوتاهی می توانید این مبلغ را جبران نمایید.

فقط راه اندازی و طراحی سایت مهم نیست بلکه باید بتوانید سایت خود را ارتقاء داده و رتبه ی قابل قبولی در موتورهای جستجو کسب کنید. اینجاست که مبحث مشاوره سئو مطرح می شود. مشاوره سئو مانند واکسن عمل می کند. شما باید در نگهداری وب سایت خود نهایت دقت و تلاش را داشته باشید تا از هرگونه افت رتبه در موتورهای جستجو جلوگیری کرده و در صورتی که جریمه شدید بتوانید به سادگی در مدت زمان محدودی این جریمه و محدودیت را برطرف نمایید.

اگر ایده هایی برای سئوی سایت دارید اما نمی توانید آن ها را اجرا کنید، اگر در مورد فرآیند سئو اطلاعات کاملی ندارید، اگر هرگونه سؤال و ابهامی در مورد سئوی سایت ذهن شما را درگیر کرده است و …. از مشاور سئو کمک بخواهید.

مشاوره SEO چیست؟

سئو در واقع ترکیبی از علم و هنر می باشد. از این لحاظ که می توانید خلاقیت خود را نشان دهید هنر و از لحاظ سر و کار داشتن با جداول و اعداد و آنالیز ها علم محسوب می شود. سئو یعنی بهینه سازی سایت برای سرچ در موتورهای جستجو. پس از اتمام طراحی سایت باید کاری کنید که در فضای مجازی و اینترنت دیده شوید و این فقط از طریق موتورهای جستجو امکان پذیر است.

حدود ۸۰ درصد از مردم قبل از خرید محصول یا خدمات مورد نظر خود در رابطه با آن موضوع به جستجو در اینترنت می پردازند. اینجاست که مشاوره سئو ایفای نقش می کند.

خدمات ارائه شده در مشاوره سئو

  1. مشاوره سئوی داخلی: مشخص نمودن کلمات کلیدی، تراکم و تعداد کلمات کلیدی، تدوین استراتژی محتوا، سرعت و ساختار سایت، سازگاری وب سایت، استفاده از عبارات LSI، تگ توضیحات و متا تگ ها و … .
  2. مشاوره سئوی خارجی: بازاریابی محتوا، ساخت بک لینک، فعالیت در شبکه های اجتماعی و … .
  3. مشاوره و آنالیز رقبا
  4. مشاوره تجربه کاربری
  5. مشاوره سئو تکنیکال
  6. مشاوره سئو محلی در صورت لزوم

مشاوره سئو چیست؟

مشاوره سئو چه مزایایی دارد؟

  • پربازده

همانطور که گفته شد پس از انجام طراحی سایت نوبت به برنامه ریزی برای دیده شدن در فضای اینترنت می رسد. برخی افراد بهینه سازی در شبکه های اجتماعی را ترجیح می دهند اما برای دیده شدن هیچ فضایی بهتر از موتور جستجوی گوگل نیست.

گوگل موتور جستجویی است که با الگوریتم های خاص خود توانسته بیشترین میزان رضایت کاربران را جلب کند. بسیاری از کاربران برای یافتن محصول یا خدمات مورد نظر خود به گوگل مراجعه می کنند. تصور کنید که تجارت شما مربوط به فروش البسه زنانه است. اگر در گوگل جایگاه نخست را داشته باشید فروشتان به میزان چشمگیری افزایش خواهد یافت.

در مشاوره سئو، مشاور اقداماتی به منظور بهینه سازی رتبه ی سایت شما در موتورهای جستجو و به خصوص گوگل انجام می دهد. در صورتی که اگر این اقدامات را انجام ندهید رتبه ی وب سایتتان ارتقاء نخواهد یافت و فقط تعداد محدودی از خزنده های موتور جستجو به سایت شما مراجعه خواهند کرد.

  • کم هزینه

اگر بخواهید در وب سایت های معتبر تبلیغات کنید باید هزینه ای بیش از سه برابر آنچه برای مشاوره سئو می پردازید را بپردازید. ما منکر تأثیر بی نظیر تبلیغات آن هم در وب سایت های معتبر و پرمخاطب نیستیم اما سئو هزینه ی کمتر و بازدهی بالاتری دارد.

مهمتر از همه سئو ماندگارتر است. در صورتی که برای تبلیغات از استراتژی مناسبی استفاده نشود ماندگار نخواهند بود اما سئو اینگونه نیست. مشاوره حرفه ای می تواند از هزینه ها نیز بکاهد در صورتی که توانایی تدوین استراتژی های صحیح را داشته باشد. در واقع شما با یک تیر دو نشان می زنید، هم وب سایت و هم هزینه ها را بهینه سازی کرده اید.

  • هدفمند

مشاور حرفه ای سئو با سرعت بخشیدن به فعالیت های بازاریابی موتورهای جستجو قادر به افزایش تعداد تبدیل و پیشرفت رتبه بندی اُرگانیک خواهد بود. با راه اندازی کسب و کار آنلاین می توانید مشتریان خود را افزایش دهید اما با مشاوره سئو آن ها را هدایت خواهید کرد. علاوه بر این مشاور سئو تمامی فعالیت های بازدیدکنندگان در وب سایت شما را زیر نظر گرفته و از این اطلاعات برای رشد کسب و کارتان استفاده می کند.

چرا برای بهینه سازی سایت نیاز به مشاوره سئو داریم؟

الگوریتم های موتورهای جستجو به خصوص گوگل به صورت روزانه در حال تغییر و بهبود هستند. گوگل از این الگوریتم ها برای رتبه بندی تمامی وب سایت ها استفاده می کند و با اعمال تغییرات و بروزرسانی آن ها سعی دارد رتبه ی اول را به سایت هایی دهد که واقعاً استحقاق این جایگاه را دارند. برخی از سایت هایی که در رتبه ی اول بودند امروزه به اعماق نتایج این موتور جستجو رفته اند.

برای جلوگیری از بروز این مشکلات مشاوره سئو تنها راه حل است. با مشاوره سئو می توان شرایط را کنترل و تحلیل نمود. به دلیل تغییرات در الگوریتم ها انجام این کار بسیار ضروری تر از قبل است. همه ی ما اهمیت سئو در بهینه سازی سایت را می دانیم اما برخی از صاحبان کسب و کارها از معضل استخدام مشاور سئو به طور کلی استفاده از مشاوره سئو رنج می برند.

در ادامه برخی از مهم ترین دلایل برای استفاده از مشاوره سئو را مطرح خواهیم کرد. با این دلایل دیگر بهانه و توجیهی برای عدم استفاده از این خدمات ارزشمند وجود نخواهد داشت.

  1. شرکت هایی که دانش سئو و تجربه ی کافی در این زمینه ندارند برای بهبود رتبه ی سایت خود به زمان بسیار زیادی نیاز خواهند داشت. آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوا، ساخت بک لینک، تجزیه و تحلیل داده ها، ساخت صفحات فرود و … بسیار وقت گیر هستند بنابراین شما به یک متخصص و مشاور سئو نیاز دارید تا بتوانید در کمترین زمان بیشترین بازده را داشته باشید.
  2. بسیاری از صاحبان کسب و کارها برای جذب مخاطب در ابتدای طراحی سایت از طرح های گرافیکی و کدهای فانتزی استفاده کرده و حتی کپی محتواهای سایر سایت ها را در وب سایت خود قرار می دهند. این از نظر سئو تأیید شده نیست بنابراین رتبه ی سایت بهبود نخواهد یافت. مشاور سئو می داند که از ابتدا باید چه کدهایی به سایت داده شده و از چه محتواهایی استفاده شود که موتور جستجو سایت را جریمه نکند.
  3. تخصص دیگر عامل مهم در این زمینه است. مشاوره حرفه ای به خوبی می داند که برای رتبه بندی سایت در صفحات جستجو ۲۰۰ فاکتور وجود دارد. او طبق این فاکتورها محتوای سایت را مورد بررسی قرار داده و تشخیص می دهد که این محتوا تا چه اندازه مفید است و چه رتبه ای می تواند کسب کند.
  4. یکی از محبوب ترین تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک می باشد زیرا این فاکتور به نسبت بودجه ی صاحب وب سایت قابل تغییر خواهد بود. اما این را فراموش نکنید که اگر از پرداخت وجه خودداری کنید ورودی و ترافیک نیز متوقف خواهند شد. پرداخت به ازای هر کلیک در کنار سئو به عنوان مکملی برای افزایش ورودی ها است اما این یک راه حل کوتاه مدت است و نمی تواند برای دراز مدت اثربخش باشد.
  5. شما برای بالا بردن سایت خود همیشه در تلاش برای جلب نظر و توجه موتورهای جستجو هستید. اما این موتورهای جستجو و الگوریتم های آن ها دائماً در حال تغییر هستند بنابراین بهینه سازی سایت برای آن ها نمی تواند بدون آنالیز و خطا باشد. داده ها و اطلاعاتی که در اینترنت یافته اید دقیق نیستند و در برخی موارد دریافت اطلاعات اشتباه می تواند شما را برای همیشه از صحنه ی اینترنت محو کند!
  6. مشاور سئو مقدار هزینه ای که برای بهبود شرایط سایت در موتورهای جستجو نیاز دارید را به طور دقیق برآورد کرده و در اختیار شما قرار خواهد داد همچنین مواردی که لازم است هزینه کنید نیز به شما گفته می شود.
  7. مقرون به صرفه ترین راه برای بازاریابی وب سایت بیهنه سازی آن برای موتورهای جستجو است. مشاور سئو به بهترین شکل ممکن از سرمایه شما استفاده می کند و احتمال بازگشت سرمایه در مدت زمان کوتاه نیز بسیار بیشتر خواهد بود.

وظایف مشاور سئو

مشاوره سئو

وظیفه ی اصلی هر شرکت مشاوره سئو افزایش فروش محصولات یا خدمات برند شما تحت هر شرایطی است. وظایف دیگری نیز در این راستا بر عهده ی شرکت مشاوره سئو است که بخش بسیار گسترده ای از بازاریابی آنلاین را دربرمی گیرند.

  • اهداف بازاریابی مشتری خود را درک کند

مشاور سئو باید درک درست و منطقی از اهداف بازاریابی و همچنین فعالیت وب سایت مشتری خود داشته باشد علاوه بر این باید اهداف تعیین شده توسط رقبا را نیز بداند. اهداف باید دست یافتنی و واقع گرایانه باشند.

  • صفحات وب سایت را بهینه سازی نماید

مشاوره باید مسلط بر تمامی عناصر بهینه سازی داخلی و خارجی سایت باشد و بتواند رزومه ای از موفقیت های خود در این زمینه به شما ارائه دهد.

  • کلمات کلیدی مرتبط را یافته و آن ها را تجزیه و تحلیل کند

مشاوره سئو باید توانایی ارائه ی کلمه ی کلیدی اصلی را به شما داشته باشد. او باید استراتژی به شما ارائه نماید که بتوانید بهترین کلمه ی کلیدی را برای سایت خود انتخاب نمایید. علاوه بر کلمه ی کلیدی اصلی سایر کلماتی که در کنار آن باید بر روی بهینه سازیشان کار شود نیز باید ارائه شده و یا بهترین روش برای یافتن آن ها به شما آموزش داده شود.

  • به منظور افزایش نرخ تعامل بر روی تجربه ی کاربری تمرکز کند

تجربه ی کاربری بسیار مهم است بنابراین باید بر روی این موضوع تمرکز شده و به آن توجه ویژه ای شود. تجربه ی کاربری دارای زیرشاخه ها و اصول مختلفی است که برطبق آخرین آپدیت های الگوریتم های موتور جستجو پیاده سازی خواهند شد.

استفاده از فایل های چند رسانه ای مانند ویدیو و تصاویر، فشرده سازی و کم حجم کردن این فایل ها به منظور بهبود سرعت وب سایت، استفاده از تکنیک ها و روش هایی برای افزایش ماندگاری کاربر در سایت و … همگی مواردی هستند که باید مشاوره اطلاعات کاملی در مورد آن ها داشته باشد. علاوه بر این او باید بداند که متناسب با نوع کسب و کار و وب سایت کدام یک از موارد را به کار ببرد که تأثیر بیشتری بر کاربر داشته و حتی کاربر را تبدیل به مشتری کند.

  • صفحات برتر سایت را بشناسد

مشاوره سئو باید طبق تجربه ی خود بتواند با یک بررسی سایت صفحات برتر و با ارزش تر سایت را یافته و صاحب وب سایت باید بیشتر تمرکز خود را بر روی کدام یک از صفحات قرار دهد. این مورد نیز بستگی به نوع کسب و کار دارد و برای تمامی وب سایت ها یکسان نیست.

  • قادر به تشخیص و شناسایی مشکلات سئوی تکنیکال و حل آن ها باشد

مشاور باید تسلط کاملی بر روی تمامی مشکلات سئوی فنی از جمله خطای ۴۰۴، نقشه ی نامناسب سایت، فشرده نبودن فایل ها، محتواهای کپی شده، خطای سرور و لینک شکسته و … داشته باشد. اگر اطلاعات کاملی درمورد موارد ذکر شده نداشته باشد با راهنمایی های اشتباه به جای بهبود رتبه ی سایت باعث افت آن خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *