تکنیکهای افزایش دسترسی به موارد (Off Page SEO) میتواند بهبود قابل توجهی در قدرت و معتبریت وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجوی گوگل (Google) ایجاد کند. این روش بهینهسازی، نه تنها رتبه صفحه وب شما را در نتایج جستجوی موتورهای بزرگ مانند گوگل ارتقا میدهد، بلکه با استفاده از استراتژیهای خارج از وب سایت، شامل ایجاد بک لینکها، حضور در رسانههای اجتماعی، پست مهمان و فعالیت در انجمنها، بهبود اعتبار صفحه و محبوبیت وب سایت شما را تقویت میکند. این رویکرد به شما امکان میدهد تا بر روی استراتژیهای بازاریابی خارجی تمرکز کنید و بک لینکهای کیفی و مرتبط را از منابع قوی و معتبر جمعآوری کنید. روش Off Page SEO علاوه بر افزایش رتبه وب سایت در نتایج جستجو، باعث افزایش ترافیک سایت، بهبود شناسایی برند و جذب مخاطبین هدف نیز میشود. تمرکز بر این نوع بهینهسازی برای یک استراتژی جامع و موفق بسیار حیاتی است و باعث میشود وب سایت شما به صورت منحصربفرد شناخته شود و نتایج بهتری در موتورهای جستجو به دست آورید.
سئو خارجی سایت Off Page SEO یکی از اصول بسیار حیاتی در بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو است که به تقویت اعتبار و قدرت یک وب سایت در نتایج گوگل Google مقایسه با رقبای خود در نتایج جستجو Ranking کمک میکند. این روش بهبود رتبه وب سایت شما را در موتورهای جستجوی بزرگ مانند گوگل افزایش میدهد. در عین حال، برخلاف On Page SEO که به بهینهسازی محتوا و عناصر داخلی وب سایت متمرکز است، Off Page SEO با استفاده از استراتژیهای مختلف خارج از وب سایت، شامل ساخت بک لینکها Backlinks، حضور در رسانههای اجتماعی Social Media، رپورتاژ یا پست مهمان Guest Post و مشارکت در انجمنها Forum Activity، بهبود اعتبار Page Authority و شهرت وب سایت شما را تقویت میکند. با این روش، شما میتوانید بر روی استراتژیهای تبلیغاتی خارجی تمرکز کنید و به جمعآوری بک لینکهای کیفی و مرتبط از منابع قدرتمند و معتبر بپردازید. این روش علاوه بر افزایش رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو، باعث افزایش ترافیک سایت، بهبود شناسایی برند و جلب مخاطبین هدف نیز میشود. تمرکز بر Off Page SEO برای یک استراتژی بهینهسازی جامع و موفق بسیار ضروری است و باعث میشود وب سایت شما به صورت منحصربفرد شناخته شود و نتایجی بهتر در موتور جستجو حاصل شود.
در اینجا در مورد سوالات متداولی درباره سئو خارجی وب سایت Off Page SEO صحبت خواهیم کرد که در نتایج زیادی پرسیده میشوند، زمانی که شما قصد دارید به عنوان متخصص سئو روی Off Page به هر شرکت یا سازمانی جوابی را ارائه کنید. به طور کلی بهینهسازی موتور جستجو دو پارامتر دارد: اولی Off Page SEO و دومی On Page SEO. هر دو نقشهای متفاوتی در زمینه خود دارند. Off Page SEO مهرهی اصلی هر وب سایت است که اعتبار به سایت میدهد و وب سایت را قویتر میکند تا بتواند در مقایسه با سایر سایتها در موتور جستجوی بالاترین اعتبار را کسب کند. Off Page با بک لینکها سر و کار دارد و On Page با بهینهسازی جلوی سایت یا به طور کمی بهینهسازی در سایت سر و کار دارد.
در یک مصاحبه Off Page SEO، مصاحبهکننده سوالات بسیار پایه و عمیقی را مطرح خواهد کرد، بنابراین همیشه به خاطر داشته باشید که قبل از رفتن به مصاحبه، این سوالات و پاسخهای Off Page SEO را مرور کنید که در زیر به آنها اضافه کردهایم. این سوالات برای مصاحبه شما بسیار مهم هستند و میتوانند به شما کمک کنند تا مصاحبه را با موفقیت پشت سر بگذارید. پس، اگر قصد دارید به مصاحبه Off-Page SEO برای کسب و کار خود بروید، در اینجا میتوانید بهترین سوالات مصاحبه انتخاب شده را برای سئوی سایت خارجی که همچنین برای مصاحبه سازندگان لینک مفید است، پیدا کنید. این سوال مصاحبه برای تازهکاران و حرفهایهای آشنا با این حوزه است که در این زمینه کار میکنند.
همچنین قبل از ۱ یا ۲ روز مصاحبه، کار Off Page SEO را انجام دهید تا بتوانید به مصاحبهکننده نشان دهید و این یک نقطه مثبت برای مصاحبه شما ایجاد کند. در عین حال میتوانید یک نمونه کار برای وظیفهای که در گذشته انجام دادهاید طراحی کنید و در مقابل مصاحبهکننده ارائه دهید. در زیر بهترین سوالات Off Page SEO را با پاسبیش از 30 سوال و پاسخ درباره سئو خارجی Off Page SEO سال 2024 لیست کرده ایم.
در اینجا در مورد سوالات Off Page SEO صحبت خواهیم کرد که در مصاحبهها پرسیده میشوند، زمانی که شما قصد دارید به عنوان متخصص Off Page به هر شرکت یا سازمانی درخواست کنید. به طور کلی بهینهسازی موتور جستجو دو پارامتر دارد: اولی Off Page SEO و دومی On Page SEO. هر دو نقشهای متفاوتی در زمینه خود دارند. Off Page SEO مهرهی اصلی هر وب سایت است که اعتبار به سایت میدهد و وب سایت را قویتر میکند تا بتواند در مقایسه با سایر سایتها در موتور جستجوی بالاترین اعتبار را کسب کند. Off Page با بک لینکها سر و کار دارد و On Page با بهینهسازی جلوی سایت یا به طور کمی بهینهسازی در سایت سر و کار دارد.
در یک مصاحبه Off Page SEO، مصاحبهکننده سوالات بسیار پایه و عمیقی را مطرح خواهد کرد، بنابراین همیشه به خاطر داشته باشید که قبل از رفتن به مصاحبه، این سوالات و پاسخهای Off Page SEO را مرور کنید که در زیر به آنها اضافه کردهایم. این سوالات برای مصاحبه شما بسیار مهم است، سئو به معنای بهینهسازی موتور جستجو است که بر اساس الگوریتم موتور جستجو برای قرارگیری در صفحه نخست نتایج جستجو بدون پرداخت هزینه کار میکند.
با کمک خدمات سئو سایت، شما میتوانید وب سایت خود را با دو تکنیک سئوی On-Page و Off-Page بهینه کنید؛ اگر این تکنیکها را در وب سایت خود پیادهسازی کنید، وب سایت شما به طور طبیعی در موتور جستجو ظاهر میشود و ترافیک خوبی را بر روی سایت خود جذب خواهید کرد.
چندین موتور جستجو وجود دارد که میتوان به گوگل، یاهو، بینگ، یاندکس، بایدو، iBharat.org و DuckDuckGo اشاره کرد. این تنها چند موتور جستجوی محبوب در اینترنت هستند.
سئو خارجی وبسایت Off-Page SEO چیست؟
سئو خارجی Off-Page SEO اصولاً با بک لینکها سر و کار دارد. اگر شما در حال انجام رپورتاژ نویسی، لیستینگ، ثبت در دایرکتوری و شبکه های اجتماعی هستید.
سئو خارج از صفحه اصولاً به لینک های برگشتی مربوط می شود. اگر شما در حال انجام رپورتاژ نویسی، لیست کردن در دایرکتوری ها و برقراری ارتباط در شبکه های اجتماعی هستید، همه اینها در حوزه سئو خارج از صفحه قرار می گیرند. تمرکز اصلی سئو خارج از صفحه بر ایجاد لینک های با کیفیت خوب با لینک های برگشتی با اعتبار بالا است تا دید پذیری و رتبه بندی در موتورهای جستجو افزایش یابد.
انواع سئو خارج از صفحه:
- رپورتاژ نویسی
- خرید بک لینک
- ساخت بک لینک پروفایلی
- ساخت بک لینک در انجمن ها
- فعالیت در شبکه های اجتماعی
- بک لینک کامنتی
- برند منشن
- ثبت سایت در دایرکتورهای
- انتشار ویدئو در سایت هایی مانند یوتیوب و آپارات
- اشتراک گذاری محتوا بصورت PDF
- انتشار عکس یا اینفوگرافی در سایت هایی مانند Pinterest
تعدادی عامل وجود دارد که باید در ذهن داشته باشید هنگام انجام سئو خارج از صفحه، زمانی که برای مصاحبه می روید. این سؤالات مصاحبه سئو را بخوانید و سعی کنید آنها را یاد بگیرید تا بتوانید دانش خود را افزایش دهید و در مصاحبه خود موفق شوید و فرصت شغلی خوبی در این زمینه به دست آورید تا بتوانید بیشتر از دانش خود به دست آورید.
سوال هایی در مورد سئو خارجی
سئو چیست ؟
بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) یک تکنیک است که بر دو عامل کار میکند، عامل اول سئو خارجی Off Page از صفحه و عامل دوم سئو داخل صفحه است. از طریق سئو میتوانید ترافیک آزاد و طبیعی به وبسایت خود جلب کنید. این یک تکنیک است که برای رتبهبندی هر وبسایت در صفحه اول نتایج جستجوی موتورهای جستجو کار میکنید تا ترافیک و سرنخهای خوبی بدست آورید.
دو نوع سئو کدام ها هستند؟
سئو داخلی On-Page و سئو خارجی Off-Page دو نوع سئو هستند که برای یک وب سایت باید بصورت اصولی اجرا شوند.
معنی اعتبار دامنه چیست؟
اعتبار دامنه نشانهای است که در محدوده ۱ تا ۱۰۰ قرار دارد و توسط MOZ یا ahref ارائه میشود. اگر میخواهید اعتبار دامنه هر وبسایت را بررسی کنید، باید افزونه کروم MOZ یا ahrefs را نصب کنید یا میتوانید مستقیماً از ابزار سئو MOZ یا ahrefs آن را بررسی کنید.
چند استراتژی ساخت بک لینک موثر وجود دارد؟
چندین استراتژی ساخت بک لینک موثر وجود دارد، مانند:
- مهمان نویسی ( رپورتاژ ) در وبلاگها یا سایتهای مرتبط
- ایجاد لینکها از منابع معتبر
- مشارکت در انجمنها و گفتگوها و ارائه مقالات
- ایجاد و بهروزرسانی محتوای جذاب و با ارزش برای جلب لینکهای طبیعی
- استفاده از روشهای نشانهگذاری اجتماعی و به اشتراک گذاری محتوا ( Social Singal )
- ایجاد روابط با سایر وبسایتها و وبلاگنویسان برتر
- استفاده از روشهای نشانهگذاری اجتماعی و به اشتراک گذاری محتوا
- ثبت در دایرکتوریهای محلی
DR و UR چیست؟
DR مخفف “اعتبار دامنه” و UR مخفف “امتیاز لینک یا صفحه” است. این دو نشانگر بک لینک، که توسط ابزار Ahrefs ارائه میشوند، امتیازی است که به کیفیت بک لینک ها اشاره میکند. این امتیازها از 0 تا 100 نمره میگیرند.
درباره TF و CF چه میدانید؟
TF و CF برای بررسی امتیاز کیفیت بک لینک ها توسط ابزارها از ۱ تا ۱۰۰ استفاده میشوند. هرچه امتیاز TF و CF بالاتر باشد، اعتبار بک لینک ها برای وبسایت شما بیشتر است. به عبارت دیگر، Trust Flow (TF) کیفیت بک لینک های که کسب کردهاید را بررسی میکند و Citation Flow (CF) تعداد بک لینک هایی را که وبسایت شما تاکنون دریافت کرده است، اندازهگیری میکند.
لینکهای ورودی و خروجی چیستند؟
لینکهای ورودی، لینکهایی هستند که از وبسایتهای دیگر به وبسایت شما دارایی میشوند. این همچنین به عنوان بک لینک نیز شناخته میشود.
راهکارهای شناسایی و مدیریت بک لینک ها مضر چیست؟
شناسایی و مدیریت بک لینک های مضر بخشی اساسی از حفظ یک وبسایت سالم و با عملکرد بالا است. در ادامه چند مرحله را میتوانید برای مدیریت بک لینک های مضر انجام دهید:
تجزیه و تحلیل بک لینک ها : از ابزارهای سئو مانند Google Search Console، Ahrefs یا Moz برای تجزیه و تحلیل پروفایل بک لینک وبسایت خود استفاده کنید و برطبقهبندی لینکهای مضر را شناسایی کنید. به دنبال لینکها از وبسایتهای اسپمی یا کیفیت پایین، منابع غیرمرتبط یا لینکهایی با متنهای مشکوک باشید.
بررسی دستی: بررسی دستی بک لینک های شناسایی شده را انجام داده و کیفیت آنها را ارزیابی کنید. عواملی مانند شهرت وبسایت، ارتباط محتوا و کلیت پروفایل لینک را مورد نظر قرار دهید.
تماس با صاحبان وبسایت: با صاحبان وبسایتهایی که از آنها لینکهای بد دریافت میکنید، در ارتباط باشید. با ادب و مودبانه درخواست حذف لینکها را ارائه کنید و اطلاعات مشخص (URL و متن لینک) را برای تسهیل فرایند ارائه کنید. تلاشهای خود را برای ارتباط با آنها ثبت کنید تا در آینده مراجعه کنید.
تمرکز بر ساخت لینک با کیفیت: تمرکز خود را بر ساخت لینکهای با کیفیت و طبیعی از طریق استراتژیهای معتبر ساخت لینک انتقال دهید.
لینکهای خروجی، لینکهایی هستند که از وبسایت شما به وبسایت دیگری ارسال میشوند. به عبارت دیگر، شما لینکی (به هر صورت که nofollow یا dofollow باشد) به سایتهای دیگر از طریق وبسایت خود ارائه میدهید.
لینکهای dofollow و nofollow چیست؟
لینکهای dofollow، لینکهایی هستند که جریان لینک و اعتبار سایتی را که از سایت صاحب برگشتیها کسب کردهاید، انتقال میدهند. اگر لینکهای dofollow بیشتری را ایجاد کنید، اعتبار وبسایت شما و همچنین DA، PA و TF آن نیز افزایش مییابد. این یک نشانه خوب برای رتبهبندی است.
لینکهای nofollow، لینکهایی هستند که روبات موتور جستجو مسیر لینک را دنبال نمیکند و در آنها ویژگیهای nofollow اضافه شده است. اما با این حال، لینکهای nofollow همچنان اهمیت دارند و باعث بهبود ترافیک ارجاعی به سایت شما میشوند.